Autoritatilor romane au prezentat, saptamana trecuta, oficialilor Comisiei Europene propunerile privind taxa de prima inmatriculare a masinilor din import.
Noua grila pentru aceasta taxa are la baza principiul potrivit caruia cuantumul taxei scade pe masura ce varsta masinii creste.
De exemplu, valoarea taxei scade la aproape jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani. Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, iar pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se plateste taxa de prima inmatriculare.
Comisia Europeana a solicitat Romaniei modificarea sistemul de taxare a autovehiculelor, consiedrand ca reglementarile actuale sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte tari ale Uniunii Europene.
Decizia Ministerului Economiei de a trimite la Bruxelles noile prevederi referitoare la taxa auto i-a iritat pe Parlamentarii din Comisia pentru Afaceri Europene, acestia considerand ca ar fi trebuit consultati in prealabil de MEF, au declarat pentru HotNews.ro surse parlamentare.
Autoritatilor romane au prezentat, saptamana trecuta, oficialilor Comisiei Europene propunerile privind taxa de prima inmatriculare a masinilor din import.
Noua grila pentru aceasta taxa are la baza principiul potrivit caruia cuantumul taxei scade pe masura ce varsta masinii creste.
De exemplu, valoarea taxei scade la aproape jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani. Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, iar pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se plateste taxa de prima inmatriculare.
Comisia Europeana a solicitat Romaniei modificarea sistemul de taxare a autovehiculelor, consiedrand ca reglementarile actuale sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand import