Tjeerd Jegen, olandezul adus de grupul Metro la conducerea retelei de hipermarketuri Real Romania in luna februarie, spune ca piata romaneasca l-a surprins prin nivelul ridicat al preturilor la bunurile de larg consum, dar si prin cota modesta a retailului modern in vanzarile totale.
Tjeerd Jegen, 36 de ani, a venit la conducerea Real Hypermarket Romania atras in principal de dinamica pietei romanesti. "Pe o piata precum Olanda, ajunsa deja la maturitate, retailerii sunt foarte multumiti de cresteri anuale de 3%. Cand vorbim de cresteri cu 30% a vanzarilor pe piata romaneasca, este o cu totul alta provocare", afirma Jegen.
Managerul are o experienta de 12 ani in retailul din Europa si Statele Unite, dintre care 4 ani pe piata din Cehia si alti doi ani in Polonia, tara cu care Romania este comparata deseori datorita marimii pietei si obiceiurilor de consum.
"Am preluat functia de director comercial la Ahold Polonia in anul 2002, intr-un moment in care retailerii se extindeau foarte agresiv pe piata. Toti retailerii mari in afara de Wal-Mart erau pe piata poloneza la acea vreme si se extindeau intr-un ritm nebunesc. Imi amintesc o perioada a sarbatorilor de iarna in care eram intr-o cursa nebuna de reducere a preturilor produselor traditionale de pe o zi pe alta", spune Jegen.
Nu a intalnit aceeasi situatie pe piata romaneasca, unde politica de preturi este pilonul strategiei retailerilor internationali, insa nu suficient pentru a-i diferentia pe principalii jucatori de magazinele traditionale.
"Conteaza foarte mult si serviciile din magazin, curatenia, sortimentul de produse, strategiile de fidelizare a clientilor", adauga managerul.
Jegen nu crede ca piata romaneasca va ajunge curand la nivelul ridicat de competitivitate al preturilor intalnit in Polonia.
Tjeerd Jegen este al doilea expat adus de Real Hypermarket la conducere