Stiri, noutati sau oferte promotionale, informatiile de tot felul sosesc sub forma newsletterelor in casutele de mail ale abonatilor, Internetul fiind o sursa de informare tot mai importanta
Fie ca este vorba de un jucator din industria farma sau un magazin online de electrocasnice si produse IT&C, tot mai multe companii descopera ca Internetul poate fi o sursa buna de atragere a clientilor, sau chiar de comercializare directa a produselor. In plus, mass-media online isi gaseste tot mai multi adepti, site-urile de specialitate inregistrand cresteri constante ale numarului de cititori.
Rata medie de deschidere a newsletterelor in 2006 a fost de aproximativ 22% potrivit unui studiu realizat de White Image, companie specializata de solutii de email maeketing. Din raportul INSIDE - "Cum au fost citite newsletterele in 2006" mai reiese ca rata medie de clickuri realizate de cititorul unui newsletter a fost in anul precedent de 7,47%, cele mai mai rate ale ambilor indicatori fiind inregistrate in trimestrul doi.
Analizand comparativ evolutia ratelor de deschidere si a celor de click se constata o corelatie a acestor indicatori. Astfel, raportul rata de deschidere/rata de clickthrough este stabil pentru companiile care trimit newslettere de mai mult timp. In schimb pentru companiile care sunt inca la inceput, acest raport este foarte variabil si inregistreaza cresteri (diminuarea ponderii pe care click-urile o ocupa in deschideri).
Indicatorul clickthrough base opened email a avut o evolutie relativ stabila pe tot parcursul anului. Indicatorul are o importanta sporita, intrucat releva interesul cititorilor pentru continutul newsletterului. Media ratei de clickthrough base opened email pe anul 2006 este de 34.25%, ceea ce inseamna ca mai mult de o trime din cei care au deschis emailul primit au citit cel putin un articol din continutul newsletterelo