Foto: cnlazar.ro
Examenul de maturitate, cum i se mai spune in popor bacalaureatului, este deocamdata singurul instrument de evaluare a rezultatului celor 12 ani de scoala prin care trece un elev.
Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP) nu are inca niciun studiu despre cat de bine sunt pregatiti elevii, cu toate ca legea spune ca o data la trei ani, fiecare scoala ar trebui sa treaca printr-un proces de evaluare.
„Suntem o agentie care functioneaza de mai putin de doi ani si am stabilit standardele de evaluare a scolilor abia in 2007”, spune purtatorul de cuvant al institutiei, Violeta Gogu, pentru HotNews.ro.
[c:1:d]Aceasta spune ca in momentul de fata, ARACIP - alaturi de ceilalti factori implicati in sistemul de educatie - lucreaza la definirea termenului de calitate in invatamant si inca nu se poate problema unui studiu national despre cat de eficienta este scoala romaneasca.
Bacalaureatul nu arata daca invatamantul romanesc este pe drumul cel bun
Andrei Marga, presedintele Consiliului Academic al Universitatii „Babes Bolyai” si fost ministru al Educatiei, spune ca din moment ce metodologia de bacalaureat se modifica de la an la an, nu ne putem face inca o idee daca in Romania se face scoala.
„Exista o problema a relevantei disciplinei intrucat materiile de bacalaureat se schimba aproape de la an la an. Fiecare ministru vine si isi pune amprenta asupra metodologiei si organizarii examenului de bacalaureat. Ar trebui sa existe o stabilitate.
Rezultatul acestor examene nu ajuta generatiile decat sa se masoare cu ele insele si nu in raport cu celelalte, si din aceasta cauza nu putem vedea daca invatamantul are sau nu parte de o evolutie in ceea ce priveste calitatea”, a declarat Marga pentru HotNews.ro.
Instabilitatea, spune fostul mi