• Multi ieseni care vor sa calatoreasca in Vest, prefera sa ia avionul de la Bacau, pentru ca este mai ieftin, si nu din Iasi
Pentru ca Aeroportul International Iasi nu dispune de o pista care sa permita aterizarea avioanelor civile de o capacitate mai mare, unele companii aeriene care doresc sa opereze in zona Moldovei incheie contracte cu Aeroportul din Bacau. Un efect negativ pentru turistii ieseni este faptul ca in Iasi opereaza doar companii care au tarife ridicate. De exemplu, pentru o cursa spre Roma se poate folosi de la Bacau compania Blue Air, unde tariful este de 30-40 de Euro pe segment.
Tariful este la jumatate in comparatie cu companiile care activeaza in Iasi. Aici nu opereaza aceasta companie, datorita faptului ca pista nu este suficient de mare, astfel incat sa permita aterizarea aeronavelor folosite de compania Blue Air. aceasta companie aeriana este una construita dupa modelul "low-fares" (tarife accesibile), model care a aparut si s-a dezvoltat in Statele Unite ale Americii si ulterior in Europa de Vest. Flota Blue Air este constituita din 4 aeronave moderne, Boeing 737, seriile 300, 400 si 500, cu capacitati cuprinse intre 123 si 167 de locuri. Aeroportul din Iasi are o pista de 1.800 metri si rezistenta foarte mica, iar in aceste conditii nu poate primi oferte din partea altor companii aeriene. "Nu putem avea companii aeriene mai ieftine, deoarece avem o pista foarte mica, de 1.800 metri si o rezistenta foarte slaba. Am primit foarte multe oferte de la companii aeriene, cam 15 pana in prezent dar din cauza ca nu avem conditii nu putem accepta, trebuie un minim de 2.800 metri. Facem eforturi suntem in stadiu de proiectare", a declarat Victor Rebegea, director al aeroportului Iasi. Pentru plecare in Franta de exemplu din Bacau un turist plateste 100 de Euro pe segment, iar in Iasi 160 de Euro.
@N