Rezultatele barometrului de consum cultural pe anul 2006, realizat de Centrul de Studii si Cercetari in Domeniul Culturii, arata ca romanii inca prefera stirile si filmele la televizor.
La consumul de emisiuni TV, cele mai vizionate sunt stirile (77% dintre respondenti se uita zilnic la jurnalele de stiri), filmele (33%), serialele si telenovelele (27%), dezbaterile politice (21%), transmisiunile sau emisiunile sportive (14%), emisiunile de divertisment (12%), talk-show-urile (8%), documentarele (7%), emisiunile culturale (6%) si filmele de animatie (6%).
16% dintre respondenti prefera comediile, 15%, filmele de aventura/actiune/politiste, iar 10%, filmele romantice.
In analiza capitalului cultural intra mai multe variabile: nivelul de educatie, preferintele de consum, comportamentul de consum (frecventa achizitiilor, a vizitelor la un obiectiv de interes cultural).
35% dintre romani sunt considerati ignoranti la acest capitol, in timp ce 22% reprezinta populatia culta. In Capitala, clasa de mijloc este mult mai numeroasa, iar elitele reprezinta aproape jumatate din populatie.
Punctele de distributie a culturii scrise (chioscuri de ziare, librarii sau biblioteci) sunt cerute de populatie, ceea ce infirma conceptia potrivit careia internetul inlocuieste tiparul. Astfel, 81,2% dintre utilizatorii de internet au apreciat ca necesare chioscurile, 78,8% librariile si 70,5% bibliotecile.
La fel ca la barometrul trecut, cea mai mare parte dintre romani prefera cartile de dragoste (16%), apoi cele de aventura (15%), politiste (13%), clasicii romani (12%), romanele istorice (12%), clasicii internationali si science fiction. 35% dintre respondenti au declarat ca nu citesc literatura.
15% dintre romani nu au nicio carte in casa, 22% au intre 1 si 20 carti, 16% au intre 21 si 50 de volume, 17% au intre 51 si