În anul 2006, piaţa băuturilor alcoolice a cunoscut un regres, ca volum al vânzărilor, faţă de 2005, cu 3,2%. În schimb, accizele aplicate anul trecut au generat o creştere a valorii absolute a vânzărilor, cu 16,4%. Din această perspectivă, cea mai accentuată rată de creştere a înregistrat-o categoria «brandy», cu 44,5%, atât în retail, cât şi în HORECA (hoteluri, restaurante, baruri, terase). Potrivit monitorizărilor de tip „retail audit“ efectu
În anul 2006, piaţa băuturilor alcoolice a cunoscut un regres, ca volum al vânzărilor, faţă de 2005, cu 3,2%. În schimb, accizele aplicate anul trecut au generat o creştere a valorii absolute a vânzărilor, cu 16,4%. Din această perspectivă, cea mai accentuată rată de creştere a înregistrat-o categoria «brandy», cu 44,5%, atât în retail, cât şi în HORECA (hoteluri, restaurante, baruri, terase).
Potrivit monitorizărilor de tip „retail audit“ efectuate de MEMRB RTS România, referindu-ne strict la segmentul „Beverages“, ceaiul rece gata preparat („ice tea“) şi băuturile energizante au înregistrat cele mai mari rate de creştere, din punctul de vedere al vânzărilor valorice: 90,4%, respectiv 119,3%. Importanţa lor la nivelul pieţei este însă extrem de redusă, fiecare dintre cele două tipuri de produse deţinând o cotă valorică de numai 0,4%.
Băuturile alcoolice deţin 39,5% din totalul pieţei de „Beverages“, ca volum (cantităţi vândute), şi 52,5%, ca valoare. Berea continuă să deţină cea mai mare cotă de piaţă pe segmentul analizat (30,4%), însă vânzările, ca valoare, din anul 2006, au fost cu doar 12,5% mai mari, faţă de 2005.
Se remarcă, astfel, o categorie care a cunoscut o evoluţie substanţială: „brandy/vinars“ cu o creştere de 44,5%.
„Piaţa băuturilor spirtoase a cunoscut un regres, ca volum al vânzărilor, iar acest t