» Noul director al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Constanta vrea sa grabeasca lucrarile la soseaua de centura.
» Investitia va scoate din oras aproximativ 10.000 de camioane zilnic.
Drumul pe care va trece soseaua de centura a Constantei este trasat provizoriu, varianta finala urmand sa fie stabilita in scurt timp. Conducerea DRPD Constanta are intalniri aproape zilnice cu toti factorii responsabili care pot grabi lucrurile, fie ca este vorba despre autoritatile locale, furnizorii de utilitati sau institutiile deconcentrate. "Toti doresc aceasta sosea de centura", a declarat noul director al institutiei, Jean-Paul Tucan. soseaua de centura va pleca din zona localitatii Ovidiu si va trece pe langa localitatile Poiana, Constanta, Valu lui Traian, Cumpana, Lazu si Agigea. Aceasta va avea mai multe pasaje si poduri de centura pe lungimea sa. In dreptul localitatii Valu lui Traian se va "intepa" cu Drumul National 3, unde va exista un mare nod rutier. soseaua va ajunge pana spre poarta 9, ceea ce inseamna ca tot traficul greu din port nu va mai ajunge in Constanta. "Cea mai mare intersectie, cu cel mai mult teren afectat, va fi in localitatea Cumpana, dar primarul de aici ne-a asigurat ca ne va da tot concursul", a precizat Jean-Paul Tucan. soseaua de centura va avea regim de autostrada, cu cate doua benzi pe sens si o banda de refugiu. Lungimea sa totala va fi de 22 de kilometri, costul total fiind de aproximativ 120 de milioane de euro, alocati de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Directorul institutiei a precizat ca daca lucrurile merg bine, lucrarile pot incepe in luna octombrie a acestui an. In aceste conditii, finalizarea soselei de centura va avea loc in cursul anului 2009.
SPECIALISTUL
Trafic decongestionat
Soseaua de centura este importanta din punctul de vedere al mediului, pentr