Planul de productie a fost modificat la 6 martie
S-a prevazut livrarea a doar 24 de avioane A 380
85% dintre responsabili au decis sa-si exercite optiunile
La Tribune dezvaluie, in editia sa electronica de ieri, detaliile care au determinat scandalul de la EADS. Potrivit publicatiei franceze, sefii grupului EADS, compania-mama a Airbus, ar fi fost informati inca din data de 6 martie asupra intarzierilor programului de productie al aeronavei A 380, putand astfel sa-si exercite optiunile oferite de pachetele detinute.
Capitalul EADS este repartizat intre actionari francezi si germani, privati si publici. Acestia sunt Grupul Lagardere, care detine 15% si doreste sa treaca la 7,5%, statul francez (care detine 15%), DaimlerChrysler (15%) si un consortiu de investitori (care detin 7,5%), printre care si landurile germane.
Conform informatiilor publicate de cotidianul La Tribune, un nou plan intern de productie a fost modificat la data de 6 martie 2006, acesta stipuland livrarea a numai 24 de avioane A 380 in loc de cele 29 de avioane prevazute initial.
La Tribune mentioneaza ca aceasta modificare a calendarului de productie nu a fost notata in procesul verbal al Consiliului de Administratie care s-a intrunit a doua zi, 7 martie, la Amsterdam.
Tot atunci, fostul copresedinte executiv al EADS, Noel Forgeard, a semnat pentru directorul financiar al grupului, Hans Peter Ring, autorizatia de a vinde optiunile sale. "In total, 85% din cei 800 de inalti responsabili posedand optiuni au decis sa si le exercite", afirma La Tribune.
Anchetati de Autoritatea Pietelor Financiare
"A doua zi dupa publicarea informatiilor legate de revizuirea productiei A 380, la data de 7 martie, Consiliul de Administratie a tinut o sedinta la EADS. In cursul acestei reuniuni, toate subiectele s-au invartit in jurul fabricarii av