Spre deosebire de flota maritima comerciala a Romaniei, care a ajuns sa numere in prezent numai 9 nave, flota fluviala de transport marfuri a tarii noastre s-a conservat din punct de vedere numeric, a declarat pentru „Replica” Valentin Serbanescu, directorul general al Autoritatii Navale Romane.
Mai mult, seful Autoritatii Navale a precizat ca in ultima perioada tot mai multi armatori fluviali din Romania depun solicitari catre ANR pentru inmatricularea de nave si ambarcatiuni noi, fabricate cu precadere in statele Europei Occidentale.
Flota fluviala comerciala a Romaniei nu s-a imputinat, spre deosebire de cea maritima care s-a diminuat drastic dupa 1989.
Navigatia pe ape interioare in tara noastra a cunoscut o stabilitate remarcabila in perioada postdecembrista, in ultima vreme inregistrandu-se chiar o inmultire a solicitarilor din partea armatorilor fluviali autohtoni pentru inmatricularea de nave autopropulsate, de barje si alte ambarcatiuni fara autopropulsie, specializate pentru transportul marfurilor pe Dunare si pe canale, a aratat Valentin
Serbanescu. Aceste nave noi sunt, de regula, achizitionate din tarile vest-europene, cum ar fi Olanda si Germania, a specificat seful ANR. „99% dintre solicitarile pentru inmatriculari noi sunt pentru nave de transport marfa. Este vorba despre nave autopropulsate si barje, mai putin impingatoare pentru ca la acest capitol flota Romaniei este bine dotata.
Impingatoarele existente sunt performante, iar in ultima perioada armatorii fluviali care le detin au avut acces la fonduri europene si le-au retehnologizat prin inlocuirea motoarelor cu altele mai performante si mai putin poluante.
De asemenea, au fost aduse imbunatatiri la aceste motoare, respectiv la sistemul de evacuare a gazelor arse, precum si in ceea ce priveste siguranta pe punte prin aplicarea de vopsea a