Cetelem Romania, filiala locala a diviziei de credite de consum a grupului francez BNP Paribas, estimeaza ca pana la sfarsitul acestui an va ajunge la un sold al imprumuturilor acordate de 800 milioane de lei (242 mil. euro), in crestere cu 74% fata de nivelul inregistrat in 2006.
"Soldul creditelor a urcat de la 190 milioane de lei in decembrie 2005 la 460 milioane de lei in decembrie 2006 si la 564 milioane de lei in aprilie 2007. Am inregistrat o crestere de aproape 300% fata de 2005 si aceasta se datoreaza evolutiei creditelor prin magazine si cardurilor de credit", a declarat ieri Phillippe Foursy, director general al Cetelem. Compania a finalizat in prima parte a acestui an implementarea celor patru directii de business traditionale Cetelem la nivel international: credite de consum in magazine, credite de nevoi personale, carduri de credit, iar de la inceputul lunii iunie incepe sa acorde clientilor si credite auto, la locul achizitiei autoturismului.
Cetelem se afla in faza de finalizare a parteneriatelor cu mai multe retele de dealeri auto, pentru a putea furniza acest produs financiar.
"Dobanda va varia intre 7 si 13%, este un credit flexibil care va fi accesibil atat cu avans, cat si fara, pentru masini noi sau second-hand. DAE va incepe de la 12% si poate ajunge pana la maxim 18-19%", spune Daniel Boaje, directorul general adjunct al Cetelem. Targetul companiei pentru acest an este sa acorde finantari pentru achizitia a circa 1.000 de masini.
"Strategia noastra vizeaza sa acoperim la nivel national nevoia de credite auto si incercam sa penetram cu acest produs in fiecare localitate in care suntem prezenti", a adaugat Boaje.
Numarul cardurilor emise de Cetelem la sfarsitul lunii aprilie 2007 era de circa 148.000 de unitati, cu 38.000 mai multe decat la sfarsitul anului trecut. Numarul tranzactiilor efectuate a crescut de la apr