Patru vieti spulberate intr-o clipa si inca una agatata de un fir de ata. Tragedia de luni dimineata de la Apahida a socat intreaga tara. In prezent, toata lumea cauta explicatii pentru cel mai devastator eveniment rutier al anului.
Factori decisivi
Fiarele contorsionate in urma impactului de alaltaieri vor fi supuse expertizelor tehnice
Vizibilitate de peste 100 de metri, carosabil drept si uscat, drum fara denivelari, conditii optime de trafic, acestea sint doar citeva dintre conditiile stabilite de anchetatorii clujeni care incearca acum sa gaseasca explicatia dezastrului rutier din Apahida.
In urma impactului devastator, acul vitezometrului Renaultului Clio condus de Maria Claudia Harangus a ramas blocat in dreptul valorii de 120 de kilometri la ora.
Potrivit buletinului politistilor, cu toate ca Drumul National 1 se afla in curs de reabilitare, la locul tragediei nu existau nici un fel de indicatoare de limitare a vitezei, iar diferenta dintre sosea si marginea drumului depasea 20 de centimetri.
„Trebuia sa reduca viteza masinii avind in vedere ca pe parcursul drumului existau indicatoare si panouri care avertizau ca se lucreaza in zona“, a explicat pentru monitorul de cluj Raluca Seucan, purtatoarea de cuvint a Inspectoratului de Politie al Judetului Cluj.
„Drumul era in regula“
DN 1 se afla de mult timp in lucrari. Reprezentantii beneficiarului acestui proiect, Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj, sustin ca firma care a realizat lucrarile a procedat corect, mai ales ca toate indicatoarele afisate avertizau soferii. „Din punctul de vedere al carosabilului totul a fost in regula.
Ampatamentul era in normele legale“, a explicat Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj. „Am vorbit cu directorul FCC Cluj (n.r., firma care se ocupa de reabilitarea soselei) si m-a as