Restaurarea Navei "Borcea", construita in 1913 si incadrata in categoria tezaur, este contestata de directorul Muzeului Brailei, care spune ca ce s-a facut este o rusine, in timp ce viceprimarul Tilea este de cu totul alta parere. Capitanul vasului, Ilie Tincu, desi afirma ca nu se pricepe, spune ca viceprimarul Tilea nu ar trebui sa vorbeasca mai ales ca nici nu are de unde sa stie ce e cu nava pentru ca nu a fost la bord.
In esenta, Primaria si Consiliul Judetean isi disputa dreptul de proprietate al unei nave care deocamdata apartine Ministerului Educatiei si este administrata de Palatul Copiilor. Ea este o tinta pentru veniturile pe care le-ar putea aduce, dar a fost o tinta si pentru cei care voiau sa participe, prin intermediul unor firme, la restaurarea ei, la mijloc fiind vorba de sume importante de bani. Mai precis, din 2000, de cind s-au inceput lucrarile, pina acum, s-au cheltuit aproape 28 de miliarde de lei vechi, adica 2,8 milioane lei.
In 24 de ore nava "Borcea" a fost clasificata in categoria tezaur
Povestea navei incepe in 1913, cind a fost fabricata, iar ulterior a ajuns in administrarea Liceului de Marina, care o folosea drept nava scoala. Intre anii '70 - '80 ea a fost transferata Palatului Pionierilor, iar copiii se plimbau cu ea pe Dunare. Dupa 1990 a ramas in administrarea Palatului Copiilor, fiind exploatata la acelasi nivel. Datorita starii avansate de degradare, intre 1998 - 2000 ea a fost abandonata pur si simplu pe un chei. "Nu stiu de ce a fost lasata acolo. Stiu ca au fost citeva persoane care au vrut sa o cumpere si probabil s-a urmarit obtinerea unui pret mai mic", ne-a declarat directorul Platului Copiilor, Angela Bastiurea. In 1999, sesizind pericolul care plana asupra navei, directorul Muzeului Brailei, dr. Ionel Candea, a reusit sa grabeasca toate formalitatile pentru ca nava