Licitatia pentru desemnarea constructorului tronsoanelor de autostrada Nadlac-Arad, Lugoj-Deva si Sibiu-Orastie va fi organizata peste 18 luni. Conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN) a anuntat ieri ca pana atunci vor trebuii finalizate toate documentatiile tehnice, inclusiv proiectul. Reprezentantii CNADN s-au intalnit ieri la Arad cu conducerea Consiliului Judetean si cu primarii din cele trei orase pe langa care va trece autostrada de pe culoarul IV Pan European. La intrevedere au participat si reprezentantii consortiului care asigura consultanta tehnica a proiectului.
Presedintele CJ Arad, Iosif Matula, a anuntat ca pana la organizarea licitatiei va fi intocmit si studiul de fezabilitate.
Conducerea CNADN le-a prezentat autoritatilor locale prevederile noului Contract de servicii ISPA 2004/RO, privind asistenta tehnica pentru pregatirea proiectului de autostrada. Consultantul acestui proiect este consortiul international DIWI Consult International GmbH/ Roughan&O’Donovan Consulting Engineers/IC Consulenten Ziviltechniker GesmbH.
Tronsonul de autostrada Nadlac-Arad va avea o lungime de 42 de kilometri si va avea doua puncte de iesire, la Nadlac si la Pecica. Primarul orasului Nadlac, Vasile Ciceac, a declarat ca spera ca viitoarea autostrada sa rezolve descongestionarea traficului spre Punctul de Trecere a Frontierei din localitate, care este aproape tot timpul aglomerat din cauza numarului mare de autocamioane care tranziteaza orasul. "Avem doua variante pentru iesire. Una ar fi pe drumul Nadlac-Peregul Mare, in lungime de 2 kilometri, iar una pe drumul intercomunal Nadlac-Csanadpalata din Ungaria, in lungime de 1,5 kilometri care este momentan intrerupt din cauza liniei de frontiera", a declarat Vasile Ciceac.
La randul sau, primarul din Pecica, Iustin Cionca, spera ca autostrada va duce la dezvoltarea eco