In primul trimestru, afacerile fabricii de produse pentru zidarie au urcat la 9,7 milioane lei, iar profitul la 2,6 milioane lei. Compania specializata in fabricarea produselor de zidarie Ceramica Iasi a afisat pe trimestrul I din 2007 un profit net de 2,6 milioane lei, dublu fata de intervalul similar din 2006, pe fondul unei extinderi a afacerii, a anuntat, ieri, compania. „In toamna anului trecut am infiintat o noua sectie de caramida mult mai moderna. Investitia totala s-a ridicat la aproximativ 7,5 milioane de euro. Astfel au fost reduse semnificativ cheltuielile cu utilitatile. De asemenea, s-a majorat si capacitatea de productie cu circa 30%", a explicat Aurel Tarciniu, directorul general al Ceramica. Noua conducere instalata in acest an la cirma fabricii iesene a readus la viata si volumul de vinzari care in cursul anului trecut urma un trend descendent. „Avem un nou sistem de vinzari. Lucram cu mai putini distribuitori, carora le acordam niste facilitati pentru a prinde contracte cit mai bune", a mai precizat Tarciniu. „Toata productia pe acest an a fost deja contractata", a completat si Radu Iftime, seful departamentului de marketing-vinzari al fabricii iesene. Cifra de afaceri realizata in primul trimestru a fost de 9,7 milioane lei, cu 37% mai mare fata de perioada similara din 2006. Rezultatele bune din perioada ianuarie-martie 2007 au fost obtinute pe fondul unei cresteri sutinute, cu aproape 50%, a rezultatului din exploatare, de la 2,18 milioane lei in primul trimestru din 2006, pina la 3,24 milioane lei. In primele trei luni din 2006, Ceramica Iasi a raportat un profit net de 1,3 milioane lei si o cifra de afaceri de 7,07 milioane lei. Ceramica SA Iasi a afisat pentru anul trecut un profit de sase milioane lei, in scadere cu peste 31% fata de 2005, in conditiile unor investitii masive intr-o noua linie de productie. Cifra de afaceri a Ceramica, in 20