I-a uimit pe europeni şi canadieni cumpărând, fără să se uite la bani, participaţii în companii-simbol ale economiilor occidentale. Oleg Deripaska, oligarhul cel mai apropiat de Kremlin, continuă să îşi extindă imperiul, ţintind şi firme din România. Dacă s-ar fi menţinut condiţiile de precalificare impuse iniţial la privatizarea Automobile Craiova, doar primii doi candidaţi – General Motors şi Ford – ar fi mers mai departe. Cel de-al treilea competitor, fi
I-a uimit pe europeni şi canadieni cumpărând, fără să se uite la bani, participaţii în companii-simbol ale economiilor occidentale. Oleg Deripaska, oligarhul cel mai apropiat de Kremlin, continuă să îşi extindă imperiul, ţintind şi firme din România.
Dacă s-ar fi menţinut condiţiile de precalificare impuse iniţial la privatizarea Automobile Craiova, doar primii doi candidaţi – General Motors şi Ford – ar fi mers mai departe. Cel de-al treilea competitor, firma JSC Russian Machines (grupul GAZ) - deţinută de holdingul Basic Element al lui Deripaska, nu are nici o cifră individuală de afaceri de minimum zece miliarde de euro pe an, nici nu produce un milion de autoturisme pe an. Anul trecut, vânzările au fost de 4,5 miliarde de dolari şi au fost produse puţin peste 216.000 de vehicule.
Statul român a eliminat însă aceste precondiţii. În plus, a modificat grila de departajare a competitorilor, mărind importanţa criteriului la care magnatul rus se simte cel mai confortabil: banii. Astfel, preţul oferit pe pachetul de 72,4% din acţiunile Automobile Craiova va avea o pondere majorată la 35%, de la 30% iniţial, fiind redusă în schimb cea a punctajului acordat nivelului de integrare a uzinei din Craiova, de la 25% la 20%. Potrivit experţilor citaţi de cotidianul rus Kommersant, Deripaska este interesat de producţia de motoare pe benzină