O simpla cautare pe Internet dupa numele orasului nostru releva o situatie cit se poate de jenanta. Al zecelea oras ca marime din Romania nu are un website serios de prezentare intr-o limba de circulatie internationala. De-a lungul anilor am urmarit evolutia portalurilor dedicate orasului si judetului si le-am vazut disparind unul dupa altul. Cea mai mare dezamagire a fost pionierul braila.net, care a inceput relativ devreme (1998) si s-a voit un portal complet al orasului. Din pacate, desi domeniul de web inca exista, din anul 2000 nu a mai fost adaugat acolo nimic. Un alt website care poate parea interesant, www.brailaonline.com (cu un subtitlu incitant: "city of lovers”) e mai mult decit sarac in informatii. Din pacate e si singurul scris in engleza.
De ce ar avea nevoie Braila de un website de prezentare? Sau, si mai bine, ce e un website de prezentare? Pentru a intelege mai bine, va propun sa luam exemplul unui oras american cu aceeasi populatie ca Braila. Am ales Cleveland din statul Ohio.
Ca si in cazul Brailei, veti gasi pe Internet un website de prezentare oficiala a orasului (www.city.cleveland.oh.us). Informatia de acolo e mai degraba de ordin politic, legal, economic, de interes, poate, pentru investitorul cu bani multi care ar vrea sa deschida o companie in oras. Din punctul de vedere al investitorului mic si mijlociu, al turistului sau omului de rind, insa, nu prea gasesti acolo lucruri interesante. Braila are si ea doua astfel de website-uri oficiale. Unul judetean (www.portal-braila.ro, care se si apropie cel mai mult de un website de prezentare adevarat, dar al carui handicap este lipsa totala a unei versiuni in engleza, franceza, germana sau spaniola) si unul apartinind prefecturii (www.prefecturabraila.ro, in care informatia, chiar si cea in limba romana este cit se poate de sumara).
Spre deosebire de orasul nostru,