Ranbaxy a achizitionat 13 branduri din domeniul dermatologic, de la producatorul farmaceutic american Bristol-Myers Squibb, pentru 26 milioane dolari, a declarat intr-un interviu directorul general al companiei indiene, Malvinder Singh.
"Aceasta (achizitia - n.r.) va contribui la cresterea profitului pe actiune incepand cu primul an", a afirmat Singh. El a adaugat ca brandurile, care au realizat anul trecut vanzari de 14,9 milioane dolari, vor contribui la dezvoltarea operatiunilor din SUA.
Compania anticipeaza ca va obtine performante ridicate, care vor depasi obiectivele stabilite pentru acest an. Ranbaxy urmareste sa ajunga, pana in 2012, printre primii cinci mari producatori de medicamente generice la nivel mondial, cu vanzari anuale de cinci miliarde dolari, si este in continuare interesata de achizitii, dupa retragerea din cursa pentru preluarea unei divizii a grupului Merck.
Compania analizeaza mai multe oportunitati si este dispusa sa se asocieze cu fonduri de investitii in vederea lansarii unei oferte, cu toate ca nu anticipeaza un deficit de fonduri.
"Daca marimea tranzactiei este foarte mare, este bine ca riscul sa fie impartit. Cred ca stim ce dorim si, daca va fi cazul, avem o lista scurta a firmelor cu care am dori sa colaboram", a spus Singh.
El a adaugat ca Ranbaxy a colaborat cu un fond de investitii in perioada cand analiza o eventuala preluare a diviziei Merck de medicamente generice, care a fost insa vanduta la inceputul lunii catre Mylan Laboratories, pentru 4,9 miliarde euro (6,6 miliarde dolari). "Preluarea nu ar fi fost justificata din punct de vedere economic", a aratat Singh, adaugand ca pretul depasea cu mult suma pe care ar fi fost dispusa sa o plateasca Ranbaxy. Compania va obtine performante ridicate pe toate pietele, a mai spus Singh.
"Operatiunile din Statele Unite vor avea rezultate pozitive, dar cr