Piata de comert electronic a produselor IT&C va ajunge in acest an la 125 milioane euro, cu peste 100%, comparativ cu anul trecut, principalul motor de crestere ca valoare fiind vanzarea de notebook-uri, apreciaza Radu Apostolescu, director executiv eMag, liderul pietei de profil din Romania. Potrivit acestuia ritmul de crestere va continua si in anii urmatori in 2008, dimensiunea pietei urmand a ajunge la 300 milioane euro, in 2008. Explicatia acestor cresteri, care sunt cele mai mari dintre tarile din regiune, consta in o tot mai buna cunoastere a mediului on-line de catre consumatorul roman si a beneficiilor pe care le reprezinta aceasta modalitate de a face cumparaturi. In ceea ce priveste modalitatile de plata, romanii sunt inca destul de reticenti in efectuarea de plati on-line reprezentantii eMag apreciind ca in aproximativ 5% din tranzactii plata se face cu cardul, deoarece bancile nu au inca un program pentru a stimula aceasta modalitate de plata. In acest sens pana la sfarsitul anului, eMag va avea un instrument de plata on-line dezvoltat in parteneriat cu o banca, mai spune oficialul eMag.
In prezent, compania se pliaza pe specificul ales de romani pentru ca: "Daca clientul prefera sa nu plateasca cu cardul, noi nu putem inota impotriva curentului", apreciaza Apostolescu. Circa 40% din clientii magazinului on-line sunt reprezentati de clientii corporate, "indiferent ca isi cumpara un produs pentru ei, dar pe firma pentru a-si putea deduce TVA". O cumparatura medie reprezinta valoric circa 1.000 - 1.100 de lei, apreciaza Apostolescu.
In afara de notebook-uri cu o cota de piata estimata in 2007 la 20% (aproximativ 40.000 de unitati), fata de 12% in 2006, cele mai vindute produse eMag au mai fost monitoarele LCD si aparatele foto digitale, care au o cota de piata de 10%, fiind comercializate 20.000 de unitati.
Cifra de afaceri a magazinului