Considerate o unealtă a marketingului direct, campaniile de e-mail marketing ţintesc, de cele mai multe ori, fără acordul primitorilor, adresele de e-mail ale potenţialilor clienţi Considerate o unealtă a marketingului direct, campaniile de e-mail marketing ţintesc, de cele mai multe ori,
fără acordul primitorilor, adresele de e-mail ale potenţialilor clienţi Deşi pe piaţa românească conceptul de e-mail marketing nu este foarte cunoscut, această metodă începe să câştige din ce în ce mai mulţi adepţi în rândul românilor, ca urmare a costurilor reduse pe care le implică. Potrivit unui studiu al companiei White Image Loyality Solutions, nivelul acestei pieţe s-a dublat anul trecut, faţă de anul anterior. Chiar dacă au de cele mai multe ori un caracter agresiv şi deranjant, conform studiilor de piaţă, peste 70% din potenţialii clienţi deschid aceste oferte promoţionale. Astfel, mesajele publicitare care te îmbie să cumperi de la bijuterii, până la acţiuni la bursă sau viagra, apărute în e-mail box sau prin sms-uri, sunt din ce în ce mai prezente pe piaţa de publicitate din România, alături de căile de promovare tradiţionale. Motivele au la bază criterii legate de costurile scăzute pe care le implică o astfel de campanie, acestea fiind uzitate în general de către IMM-uri şi companii nou intrate pe piaţă, care nu-şi permit să aloce un buget consistent pentru o campanie de promovare şi vânzări. Andrei Georgescu, managing director al companiei White Image, spune că e-mail marketingul a devenit în ultima perioadă un canal de comunicarecritic, în special în programele de loializare şi în ceea ce înseamnă cumunicarea personalizată, fiind încă singurul canal care permite o cumunicare 100% one to one. Potrivit specialiştilor din domeniu, faţă de marketingul clasic, cel direct este o modalitate de promovare mai eficientă, este măsurabil şi implică costuri reduse. Cât a