La sfarsitul saptamanii trecute, General Motors Southeast Europe a lansat concomitent in Romania si in Bulgaria noul Opel Antara, urmasul lui Frontera.
Piata SUV-urilor cumulata cu cea a crossoverelor - automobile care preiau tipul de caroserie al unui SUV, dar nu dispun de sisteme de tractiune avansate, care sa le permita parcurgerea unor trasee prea accidentate de off-road - este una dintre cele mai dinamice din Europa.
Daca in 1997 cota de piata a acestora era de 1,9%, vanzarile fiind de 292.000 de unitati, in 2006 aceasta s-a majorat la 6,6% (1,2 milioane de autovehicule comercializate), in timp ce pentru 2011, se estimeaza de catre General Motors comercializarea a peste 1,4 milioane de SUV-uri si crossovere si o cota de piata a acestora de 7,4%.
Piata auto din Romania se inscrie in acelasi trend precum cea europeana, vanzarile de SUV-uri inregistrand cresteri importante in ultimii trei ani. Daca in 2004 pe piata locala se comercializau 4.686 SUV-uri, in 2006 numarul acestora a ajuns la 10.971 (cota de piata aferenta de 5,1%), in timp ce pentru 2007 oficialii General Motors Romania estimeaza peste 15.000 de unitati.
Pentru Antara, noul crossover-SUV al celor de la Opel, General Motors a optat (cel mai probabil din motive legate de costuri) ca acesta sa imparta platforma cu Chevrolet Captiva, cele doua fiind asamblate la aceeasi uzina din Coreea, insa, potrivit oficialilor GM, publicul-tinta este unul diferit.
Daca Chevrolet Captiva a fost proiectat ca un SUV "de buget", dar fara a face compromisuri in ceea ce priveste calitatea fabricatiei, Antara se vrea a fi alegerea unui client "premium", care doreste un automobil ceva mai rafinat. Cu o lungime de 4.575 mm (in comparatie cu cei 4.635 mm lungime la Captiva), o latime de 1.850 mm si o inaltime de 1.704 mm, noul Antara este disponibil numai in configuratie cu cinci locuri, nu si cu s