Lansările de carte cu vedete sunt „trendy” şi în România. Cele importante s-au transformat în show: party-uri organizate în cluburi, cu un scenariu tipic de divertisment. Vin vedete media, ziarişti de la pagina de monden. În fapt, ce se întîmplă acum pe piaţa editorială e un lucru pe care publicitarii occidentali l-au descoperit de mult, maximizându-l în anii ’90. E mai puţin eficient să promovezi direct un produs („produsul x e aşa şi aşa, e foarte bun, deci cumpăraţi-l”). E mai eficientă metoda insidioasă: faci un eveniment, care poate să nici nu aibă legătură directă cu produsul. Aduci artişti rock, vedete etc., pe care le laşi să îşi spună textele obişnuite. Pe scurt nu investeşti în produs, ci în atmosfera în care îl prezinţi – produsul în sine poate de fapt să ocupe un loc superperiferic în spaţiul „evenimentului”. Pe de o parte, media este mult mai receptivă la acest fel de show, pentru că nu trebuie să scrie despre o lansare academică şi plictistoare la nu ştiu care carte, ci despre vedetele X şi Y.
Pe de altă parte, creierul consumatorului face rapid conexiunea între atmosferă şi produs. Luna trecută, Humanitasul şi Poliromul au organizat două astfel de evenimente în zile consecutive şi, culmea, unele din vedetele invitate au fost prezente în ambele locuri. Săptămâna aceasta, cele două au făcut două lansari în aceeaşi zi. Poliromul a lansat o carte a Mihaelei Rădulescu, în timp ce Humanitas a inaugurat o nouă colecţie: „Cocktail”. În urmă cu câţiva ani, pe când lucra pentru Polirom, Denisa Comănescu a adus pe piaţa românească un nou gen de literatură. „Chick-lit” este termenul folosit pentru a defini un tip de literatură „uşoară” scris special pentru femei tinere. De obicei, protagonistele acestor romane sunt femei care au douăzeci sau treizeci de ani, care locuiesc în mediul urban, iar povestea tratează problemele lor amoroase şi în carieră. Noua