În fiecare an, din martie şi până în august, indonezienii pleacă în ţările învecinate pentru „festivalul cumpărăturilor“. Fie că vorbim despre Singapore, Bangkok sau Hong Kong, de mall-uri sofisticate sau de străzile înţesate de magazine, de branduri cunoscute ori de produse autohtone, sezonul de cumpărături s-a deschis în mod oficial.
Din Singapore şi până în Bangkok, Hong Kong, magazinele scad preţurile la toate produsele. Reducerile se fac proporţional, ajungând chiar până la 90 la sută din preţul iniţial. Dependenţii de cumpărături sunt dispuşi să parcurgă sute de kilometri pentru a profita de megareducerile de sezon. Hassan Kassim, directorul Biroului indonezian pentru turism din Singapore, a precizat că, în perioada reducerilor de anul trecut din Singapore, numărul turiştilor indonezieni a înregistrat o creştere de 11 procente comparativ cu media lunară. Acesta nu este un lucru surprinzător, ţinând cont de faptul că, în fiecare sezon de reduceri, indonezienii adoră să viziteze insula pentru un week-end de shopping. Rambursarea globală din Singapore din perioada ianuarie - iulie 2006 a arătat că indonezienii au avut un buget mare pentru cumpărături, devenind astfel cel mai cheltuitor popor. Nu este de mirare că Singapore este ţara cea mai vizitată de dependenţii de cumpărături, pentru că, în fiecare sezon, în magazinele de aici apare întotdeauna ceva nou. Anul acesta, în Singapore s-a deschis cel mai nou „Mecca“ al shopping-ului, intitulat Vivo City. Acesta găzduieşte peste 300 de magazine, având o suprafaţă de 2.563 de metri pătraţi.
Itinerarii pentru cumpărături
Cel mai interesant lucru despre megareducerile din Singapore este faptul că biroul pentru turism organizează trasee speciale pentru a le oferi turiştilor posibilitatea de a încerca o experienţă diferită a cumpărăturilor. Orchard Road şi mall-urile obişnuite nu mai prezi