» Programele de investitii ale marilor jucatori vizeaza deschiderea catorva zeci de magazine in urmatorii ani.
» Piata constructiilor stimuleaza vanzarile de materiale, instalatii si unelte.
» Orasele mari, principalele tinte ale expansiunii.
Investitorii germani si francezi se bat pe piata romaneasca a bricolajului, o piata tanara, dar cu un potential de dezvoltare impresionant, in perspectiva puternicei cresteri a sectorului constructiilor. Jucatorilor Bricostore, Praktiker, bauMax si Mr. Bricolage li se va alatura in curand Hornbach, care isi va deschide primul magazin din Bucuresti (in care a investit 25 de milioane de euro).
Expansiune accelerata
Retailerul Praktiker detine cele mai multe hipermarketuri de bricolaj – 17, dintre care trei sunt in Bucuresti, iar celelalte – in Cluj-Napoca, Ploiesti, Brasov, Timisoara, Bacau, Oradea, Constanta, Craiova, Arad, Targu Mures, Satu Mare, Braila, Galati si Baia Mare. Investitiile grupului in Romania se ridica in prezent la circa 150 de milioane de euro. Pentru 2007, Praktiker planuieste sa inaugureze un nou magazin, la Targoviste.
Francezii de la Bricostore estimeaza, la randul lor, ca vor avea o retea de 30 de magazine in anul 2011 si ca extinderea ei ar putea continua si dupa acest moment. Intr-o prima etapa, Bricostore are planuri de extindere in orasele mari ale tarii (cu peste 100.000 de locuitori), dar s-ar putea orienta mai tarziu si spre orasele mai mici, cu formate mai reduse de magazine. Cele sapte magazine actuale ale grupului sunt localizate in Bucuresti (patru), Brasov, Ploiesti si Constanta (cate unul) si au suprafete cuprinse intre 8.000 si 14.000 mp fiecare.
Un alt jucator pe piata de bricolaj, bauMax (cu capital austriac), si-a deschis anul trecut primele doua magazine din Romania, la Brasov si la Sibiu. In acest an, compania planuieste sa