Foto: Gandul
Este vorba despre productia de bitum, greii care se bat pe o piata evaluata la peste 170 de milioane de euro anual fiind Petrom si Rompetrol.
Daca tinem cont ca pretul bitumului aproape ca s-a dublat din 2004 pana in prezent, ajungand la circa 350-400 euro pe tona, este lesne de inteles ca afacerile pe aceasta piata sunt tot mai profitabile.
Acum, asfaltatorii prieteni ai presedintelui Basescu si apropiati de PD sunt la mana dusmanului declarat al Cotrocenilor.
Cel mai mare producator intern de bitum rutier este Petrom, prin Rafinaria Arpechim Pitesti, care detine peste 60% din cota de piata. Numai anul trecut, Arpechim a furnizat mai mult de jumatate din necesarul de bitum.
Pe urmatorul loc se afla Grupul Rompetrol, care vine puternic din urma prin productia de bitum obtinuta la Rafinaria Vega Ploiesti.
Vega a livrat, anul trecut, circa 10 la suta din productia nationala de bitum rutier. Vega mai produce si bitumuri speciale, precum cele pentru hidroizolatii (unde cota de piata detinuta anul trecut a fost de 40 la suta)
si bitumuri pentru protectia conductelor care sunt ingropate. La acest ultim capitol, Vega a detinut, in 2005, o cota de piata de 100 la suta, fiind unic furnizor.
De altfel, Dinu Patriciu a decis sa investeasca 7 milioane dolari intr-o noua instalatie de bitum rutier modificat cu polimeri, prima de acest gen din Romania.
„Acesta este un produs cu rezistenta si fiabilitate superioare solutiilor obisnuite utilizate in fabricarea asfalturilor si se utilizeaza, in general, pentru straturile de uzura in constructia drumurilor.
Prin procesul de modificare cu polimeri, rezistenta bitumului rutier la variatiile de temperatura este ridicata. De asemenea, asfaltul realizat cu acest tip de produs are o durata de viata mai mare, o rezistenta mai