Heteropolitanul George ClooneyFoto: mediavillage.com
Daca la noi a venit recent moda barbatului metrosexual, in afara deja se cauta denumiri pentru celelalte “rase” de barbati. Noul curent, heteropolitanul, este genul de mascul dichisit - dar nu la extrem, ingrijit - dar fara a cadea in narcisism.
Cel mai bun exemplu? George Clooney. Sau Michael Jordan. Oameni care isi stapanesc la perfectie atat meseria, cat si imaginea, fara a pica in extreme.
Noul termen defineste barbatul obisnuit, care stie sa se imbrace, dar e departe de a fi considerat un simbol gay - asa cum se intampla cu metrosexuali precum David Beckham.
Heteropolitanul nu e obsedat de combinatia devastatoare fotbal cu bere, dar nici nu face exces de creme si lotiuni.
[c:1:s]El nu e obsedat de propria imagine si trenduri noi (vezi David Beckham), ci e un barbat mai degraba linistit, familist, nestresat de schimbari de look sau party-uri non-stop, e multumit de cum a fost facut de mama-natura si considera relatia cu iubita/sotia foarte importanta pentru fericire.
Din acest nou trend se pare ca vor profita multe companii care promoveaza o imagine masculina, diferita de cea metrosexuala.
Potrivit studiului facut de analistii de la Euromonitor, se preconizeaza ca pana in 2011 heteropolitanul va frecventa salile de forta, va fi un devorator de literatura culinara si va cheltui considerabil pe electronice, obiecte casnice si vacante scumpe.
Firmele de marketing sunt tot mai dornice de a imparti barbatii in categorii diferite, existand astel riscul ca targetul lor sa devina confuz si chiar neinteresat de noile etichete inventate pentru a-i categorisi.
Beckham- un metrosexual notoriu
Totusi, heteropolitanii au aparut dintr-o tendinta de a se stabili granite in diversitatea vasta a tipurilor de barbati, si aduc o noua