Competitia pe piata produselor lactate se ascute din acest an, odata cu intrarea unor noi competitori, Tnuva sau Lactolymp prin productie, dar si Meggle cu o intensificare a importurilor.
Tnuva construieste o fabrica de 55 mil. euro in apropiere de Bucuresti si va incepe productia in perioada urmatoare. Un alt competitor puternic, chiar daca nu a decis deocamdata sa investeasca in productie, este grupul german Meggle, care intentioneaza ca, prin importuri, sa ocupe o pozitie importanta, in special pe piata de unt.
O alta mutare interesanta au facut-o si actionarii producatorului Tyrom (clasat pe locul noua in topul celor mai importanti producatori), care au decis impreuna cu un alt partener grec, Olympos, sa infiinteze compania Lactolymp, care va administra o investitie de 30 mil. euro intr-o fabrica de produse lactate construita de la zero, in apropiere de Brasov.
Lactatele au fost anul trecut printre cele mai dinamice categorii din piata bunurilor de larg consum, pe categorii precum lapte si deserturi pe baza de lapte vanzarile cunoscand un avans de 60% fata de anul precedent, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services.
Astfel, lactatele au ajuns anul trecut la o pondere de 16% in valoarea vanzarilor de alimente in retail, fata de 14,4% in 2005, fiind singura categorie care si-a crescut importanta in cadrul acestui segment.
Potrivit agentiei de cercetare AC Nielsen, iaurturile au fost anul trecut una dintre cele mai dinamice piete, vanzarile apropiindu-se de 100 de milioane de euro, situatie care a plasat iaurturile in topul primelor zece produse de larg consum achizitionate de consumatorii romani, intr-un top dominat de sucuri, bere si tigari.
Consumul de iaurturi a crescut in Romania la 6 kilograme pe cap de locuitor, cu un kilogram mai mult fata de anul trecut.
Cu toate acestea,