Proiectul Velib/batiweb.com
International Herald Tribune scrie ca in Paris a fost introdusa una din cele mai inovative incercari de a face bani si a salva mediul in acelasi timp. La Paris, vara va fi una a biciclistilor.
Un barter ecologic
J.C. Decaux, o firma de publicitate, va pune la dispozitia parizienilor peste 10.000 de biciclete, urmand ca pana la sfarsitul anului numarul acestora sa creasca la 20.000. Acestea vor putea fi luate dintr-una din cele o mie de statii raspandite in Paris, utilizate si apoi predate la un alt “garaj”.
Initiativa J.C Decaux nu este in nici un caz una lipsita de interese materiale. Mecanismul este cat se poate de simplu si se estimeaza ca va aduce in conturile J.C Decaux intre 34 si 46 de milioane de euro in urmatorii 10 ani numai din inchirierea biciletelor.
Astfel, contra unui abonament anual de 29 de euro, biciclistii vor putea utiliza bicicleta gratis in primele 30 de minute, ulterior percepandu-se o taxa suplimenatara de un euro pe ora.
Mai mult, in schimbul investitiei - estimata la 80 de milioane de euro pentru achzitionarea de biciclete si instalarea statiilor de garare - firma de publicitate va primi drept de folosinta gratuita a unui numar de peste 1600 de spatii de afisaj in capitala Frantei, a caror utilizare se estimeaza ca va mai aduce inca 60 de milioane de euro anual.
Un proiect similar a fost introdus in Lyon acum 2 ani, acesta soldandu-se cu un mare succes. Traficul pe biciclete a crescut in acest timp cu 30%, iar folosirea automobilelor a scazut cu 4%, inlocuind tendinta unei cresteri de 1 pana la 3 procente pe an, afirma Jean-Louis Touraine, un oficial din cadrul primariei care se ocupa cu transportul.
Acesta a mai precizat ca “Lyonul a devenit un oras mai uman, mai putin periculos, mai putin stresant si mai putin poluat.”
C