Piata de yachturi din Romania incepe sa se maturizeze, iar ambarcatiunea in sine nu mai este doar un obiect "la moda" ca in anii trecuti, ci devine din ce in ce mai mult o metoda de relaxare pentru oamenii cu bani foarte multi sau doar cu bani multi, ne informeaza Mirela Oprina, director regional de vanzari la Neptun Yacht dealer pentru Romania a mai multor marci de prestigiu. Potrivit acesteia, dimensiunea pietei este foarte greu de apreciat, insa ritmul anual de crestere al acesteia se situeaza intre 20 - 30%.
Un factor determinant, care a ajutat piata sa creasca, a fost reducerea drastica a accizelor, care pana in decembrie 2006 ajungeau la 30 - 50% din valoarea ambarcatiunii, in prezent acestea fiind de pana la 12%. "E loc insa si de mai bine, avand in vedere ca in multe dintre tarile Europei si in Rusia aceste taxe nu exista deloc", precizeaza oficialul Neptun Yacht.
Potrivit acesteia, o particularitate a pietei de yachturi din Romania o reprezinta trimiterea de reprezentanti ai clientului care sa studieze si sa faca achizitia in numele acestora. "Foarte multe persoane bogate trimit persoane specializate pentru a ramane in anonimat.
Inainte de a cumpara, prefera sa testeze piata". De asemenea, o alta caracteristica a pietei romanesti este preferinta achizitionarii unei ambarcatiuni in sistem leasing si pe firma. "Cei mai muti vor in leasing, achitand un avans de 20 - 30%. Am avut insa si clienti care au venit cu banul jos sau au virat integral suma prin banca", mai spune Oprina. Din spusele sursei citate, miliardarul Irinel Columbeanu este singurul client din Romania care a cumparat pe persoana fizica.
Cine sunt cumparatorii
Piata de yachting din Romania a inceput cu adevarat sa se dezvolte incepand cu anul 2004, cand s-au infiintat mai multe branch-uri locale ale unor producatori din Romania. Primii cumparatori au f