Funk-ul este un stil de muzica. Inseamna sa canti mai altfel, sa fii nonconformist. Iar afacerile, desi la prima vedere nu au legatura cu muzica, pot fi si ele "funky" daca sunt facute cu imaginatie si daca contin o anumita doza de arta. Si, de ce nu, putina nebunie?
"Astazi majoritatea industriilor sunt soft. Etica si atractia au devenit cele mai importante in dezvoltarea afacerilor. Se intampla la fel ca in arta: totul depinde de cel care observa. Omul are o nevoie extraordinara de arta si de poezie pe care industriile inca nu o inteleg in totalitate", este de parere Kjell Nordstrom, care a fost prezent la Bucuresti saptamana trecuta pentru lansarea cartii sale "Funky Business - Talentul face capitalul sa danseze", una dintre cele mai vandute carti de leadership din lume.
Nordstrom spune ca afacerile din ziua de azi, in particular afacerile de succes, sunt construite in jurul conceptului de originalitate. Iar in viitor originalitatea va fi cea care va ocupa centrul scenei. "Totul se reduce la om si la abilitatea lui de a crea. Nu softul, nu masinile, nu cladirile sunt importante, ci fiecare dintre noi", spune Nordstrom, precizand ca a fi "funky-free" inseamna sa ai abilitatea de a nu urmari ceea ce fac celelalte institutii si ceilalti oameni si de a merge pe drumul tau.
Pe de alta parte, felul in care ne traim vietile va determina schimbari sociologice profunde in viitor, care vor avea implicatii pentru marile companii. In aceasta situatie, leadership-ul va deveni un concept-cheie.
Nordstrom vorbeste despre personalizarea proiectului uman si de faptul ca aproape 80% din casele din Suedia sunt locuite de un singur om. "Aceasta tendinta exista peste tot in lume pentru ca acelasi lucru se intampla si in America intr-un procent de 60% sau in Londra pana la 44% si chiar in Italia unde valorile familiei pareau mai importante decat in restul lumii