Se pare ca preturile mici dauneaza afacerilor. Un raport confidential redactat pentru directorii retailerului Wal-Mart concluzioneaza, in termeni directi, ca punctele forte ale lantului (faptul ca este cunoscut pentru discounturi, formatul sau all-in-one si gama foarte larga de produse) "dezavantajeaza" compania, scrie International Herald Tribune.
Drept rezultat, se arata in cadrul raportului, lantul nu este considerat "drept o alegere inspirata" pentru achizitia de produse electronice, articole vestimentare si de decor, alimente, categorii pe care retailerul le considera drept prioritare in eforturile sale de redresare a vanzarilor.
Documentul, redactat in octombrie de fosta agentie de publicitate a companiei si bazat pe un studiu realizat in randul consumatorilor, ofera o ampla explicatie a motivelor pentru care Wal-Mart, ce detine pozitia de lider in Statele Unite comercializand o gama extrem de variata de produse de la detergent la lenjerie intima, nu a reusit sa se impuna pe segmentul produselor high-end.
In raport se arata de exemplu ca "preturile noastre scazute sugereaza de fapt o calitate inferioara". Raportul mai arata ca Target, cu noile sale articole vestimentare si de mobilier da impresia de "nou si mai bun", in timp ce Wal-Mart creeaza adesea un sentiment de "vechi si demodat".
O copie a raportului de 55 de pagini redactat de GSD&M Advertising a fost oferita de WakeUpWalMart.com, un grup finantat de sindicatele companiei, care critica aspru retailerul. Grupul sustine ca o persoana din afara Wal-Mart i-a pus la dispozitie raportul.
Nick Agarwal, purtator de cuvant al Wal-Mart, spune ca raportul redactat cu sapte luni in urma este "depasit si in anumite privinte contrar realitatii". De exemplu, vanzarile departamentelor de farmaceutice, produse electronice si alimentare ale lantului sunt foarte solide, spune el. GSD&M, o div