- Diverse - nr. 106 / 4 Iunie, 2007 Ne referim la aceia dintre noi care doresc sa cumpere un autoturism second-hand, din strainatate, si pe care vor sa-l inmatriculeze in Romania. In ciuda faptului ca taxele de mediu pentru aceste vehicule sunt inca in discutie, propunerile guvernantilor romani ajungand pe masa de lucru a specialistilor de la U.E., pentru a se ajunge la un consens cu privire la aceasta taxa de poluare, romanii tind sa cumpere masini la mana a doua din diverse motive. Sunt printre noi destui care sustin ca o masina din aceasta categorie, rulata pe soselele occidentale in jur de 150.000 de km, ar fi inca un vehicul bun, si daca ne referim la un Diesel, el pare inca neuzat, in comparatie cu o masina de aceeasi vechime si cu aceiasi km, dar efectuati pe drumurile din Romania. Desi in tara au aparut firme autorizate care importa asemenea vehicule, trebuie sa spunem ca si cei din Vest s-au adaptat repede cerintelor pietei, infiintand firme de preluare a vehiculelor de la proprietarii care doresc sa le vanda sau sa le abandoneze, masini pe care le pun la punct, pregatindu-le pentru vanzare, cumparatorii trebuie sa aiba cateva cunostinte minime de achizitionare. Mai intai, sa stabileasca ce fel de vehicul doreste, in ce scop, de cat buget dispune pentru cumpararea lui, care sunt demersurile necesare pentru a intra in posesia acestuia, ce taxe se platesc, cum poate fi adus vehiculul in tara, si mai ales, cum sa procedeze sa nu fie pacalit, in sensul ca achizitioneaza un vehicul furat. Cel care doreste sa renunte la oficiile unei firme specializate in achizitionarea unui vehicul de afara, fie ca se duce dupa el in strainatate, fie ca il achizitioneaza in tara, trebuie, atunci cand el insusi negociaza cu un vanzator, sa se asigure ca persoana care vinde masina este si proprietara acelui vehicul. Nu acceptati, in nici un chip, nici un fel de explicatii pentru f