Diferenta intre jucatorii care activeaza pe piata financiar-bancara este data de viteza de reactie, de rapiditatea cu care actioneaza intr-un proces de recrutare, intrucat cei mai buni candidati isi gasesc foarte rapid un job, este de parere Florin Petrescu, director de resurse umane la Citibank, filiala locala a gigantului american Citigroup.
"Un atu important este capacitatea noastra de a decide repede asupra angajarii unui candidat potrivit si, nu in ultimul rand, de a oferi un pachet de compensatii si beneficii competitiv", adauga el.
Dincolo de rapiditatea decizionala in procesele de recrutare, care este strategia de resurse umane a Citibank intr-o piata a serviciilor financiar-bancare care devine tot mai competitiva pe zi ce trece? Pe langa faptul ca toti cei 530 de angajatii ai companiei se stiu intre ei pe numele mic, Petrescu spune ca un rol important este dat de intelegerea faptului ca succesul companiei este dat in buna masura de succesul angajatilor. "Ne interesam activ de ceea ce este important pentru angajatii sai si de ce ii motiveaza. Exista numeroase canale de comunicare prin care colegii nostri ne pot impartasi aceste lucruri", spune Petrescu.
In consecinta, in definirea coordonatelor politicii de resurse umane, totul pleaca de la recrutare, este de parere directorul de resurse umane al Citibank. Un proces bine structurat si eficient te ajuta sa identifici candidatii potriviti pentru pozitia potrivita.
"Cautam oameni cu o atitudine deschisa, cu capacitatea si dorinta de a invata mai mult, cu ambitia de a reusi si cu un potential ridicat. Se spune ca se angajeaza pentru atitudine si abia apoi se cultiva abilitatile", completeaza Petrescu. Iar in mediul in care lucreaza el, aceasta formula functioneaza foarte bine pentru ca Citi este, in opinia lui Petrescu, o adevarata "scoala bancara" in care se petrece mult timp pregatind oa