Asigurarea ta, ca pasager într-un taxi, poate fi inutilă chiar dacă este garantată prin lege. În caz de accident, poliţa de asigurare nu acoperă decât o mică parte din costurile de spitalizare.
De vină este chiar legea care, deşi îi obligă pe taximetrişti să încheie asigurări, nu prevede şi un cuantum minim al valorii acesteia. Operatorii sau taximetriştii independenţi profită de lacunele legislative pentru a economisi bani şi încheie, în general, poliţe de valori mici pentru pasageri. Asiguratorii oferă însă şi asigurări de valori mari, care să acopere eventualele costuri de spitalizare sau de compensare a daunelor materiale. Cu cât o poliţă cuprinde mai multe situaţii potenţial periculoase, cu atât este mai scumpă. Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi de închiriere prevede asigurarea obligatorie a pasagerilor şi a bagajelor acestora, însă nu face precizări despre ce trebuie să cuprindă această asigurare. Legiuitorul nu a prevăzut o valoare minimă pentru acest tip de asigurare. Asigurarea pasagerilor este obligatorie pentru operatorii şi taximetriştii independenţi dacă vor să obţină licenţa de execuţie. Poliţele de asigurare a pasagerilor sunt verificate anual de Autoritatea Rutieră Română (ARR), o dată cu reînnoirea autorizaţiei de funcţionare, însă ARR nu impune o valoare minimă sau un grad minim de acoperire a acestei poliţe, astfel încât pasagerii să fie asiguraţi în cât mai multe, dacă nu toate situaţiile.
Lacuna legii pune în pericol pasagerii
Dacă pentru un Logan pe taxi, proprietarul plăteşte 140 de lei pentru asigurarea Casco, pentru asigurarea pasagerilor şi a bagajelor, taximetriştii scot din buzunar mai puţin de 200.000 de lei vechi. În funcţie de societatea la care este încheiată, această asigurare poate fi şi 5 lei şi nu reprezintă o încălcare a legii, chiar dacă gradul ei de acoperire e