Bancpost se pregateste sa ofere servicii non-stop pentru clientii individuali, care vor putea sa deruleze operatiuni de baza in spatii special amenajate in cadrul sucursalelor, unde accesul se face pe baza de card.
Miscarea face parte dintr-un plan mai amplu de dezvoltare a canalelor alternative, care permit clientilor sa deruleze operatiuni bancare fara sa se deplaseze la o sucursala sau in afara orelor clasice de program.
"Intr-o prima faza vom organiza 20 de astfel de locatii, cu acces 24 de ore din 24. In aceste spatii vor fi instalate un ATM, un automat pentru plati si un info-chiosc, de la care clientii vor putea sa faca tranzactii prin intermediul serviciului de Internet banking", a spus pentru ZF Marian Ignat, 33 de ani, director in Bancpost responsabil cu dezvoltarea canalelor electronice alternative.
Conceptul de self-service in unitati bancare deschise in afara orelor de program clasice a fost adus pe piata locala in 2004, de catre olandezii de la ING. Ulterior, ABN Amro a introdus servicii similare, iar BCR, BRD-SocGen, Raiffeisen sau HVB Bank au dezvoltat proiecte pilot in acest sens.
De la sfarsitul anului trecut, Bancpost a inceput sa instaleze in cadrul unitatilor proprii automate speciale pentru plati, dotate cu cititoare de coduri de bare. Automatele, denumite APS, accepta atat carduri, cat si numerar. "In prezent avem instalate 180 de APS-uri, care pot fi utilizate pentru plata ratelor la cardurile de credit emise de EFG Retail Services (o divizie a grupului specializata in finantari pentru consum, n. red.) sau la creditele Bancpost. In viitorul apropiat vor incheia parteneriate si cu furnizorii de utilitati pentru plata facturilor", spune Ignat. El sustine ca noile aparate au "prins" la clienti, gradul de utilizare fiind peste cel asteptat. Numarul important de clienti care prefera sa opereze platile la aceste automate in d