Veniturile din publicitate au crescut la randul lor cu 3.77%.
Ziarele gratuite au de asemena un aport important la aceste cifre.
[c:2:d]Daca la numarul total de ziare contra cost se adauga numarul celor gratuite se obtine o crestere anuala a tirajului de 4.61. In acest moment, ziarele gratuite detin o cota de piata de peste 8% din punct de vedere al tirajului.
“Aceste rezultate sunt chiar mai bune fata de ce ne asteptam. Ziarele sunt bine sanatoase si vin cu o multime de inovatii investind multa energie pentru a-si mentine pozitia”, spune Timothy Balding, director executiv al AMZ.
Trendul ascendent al tirajelor sfideaza popularitatea tot mai mare a Internetului.
“In pofida faptului ca ne aflam intr-o era digitala, este remarcabil ca presa scrisa se afla in continuare in preferintele a sute de milioane de cititori. Managementul ziarelor exoploateaza la maxim oportunitatile de promovare oferite de canalele de distributie digitale”, mai spune Baldfing.
Potrivit studiului AMZ, mai mult de 515 milioane de oameni cumpara zilnic un cotidian.
Daca la acest total se adauga si tirajele gratuitatilor se ajunge la peste 556 de milioane de copii zilnice. Audienta acestora este estimata la 1.4 miliarde de cititori zilnic.
Romania-lider european la cresterea tirajelor, AMZ contrazice BRAT
La nivelul Europei, tirajele ziarelor au crescut in 10 din tarile Uniunii Europene, lider fiind Romania cu o crestere in 2006 de peste 25%, urmata de Austria cu 9.4% si Portugalia cu 8.95%.
Procentul de crestere al tirajelor din Romania este contrazis totusi de analistul media Iulian Comanescu, care a confruntat datele oferite de AMZ cu cele ale BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor).
"Piata cotidienelor, de pilda, a scazut in 2007 fata de 2006 cu 7 la suta, la nivel de titlur