In septembrie anul trecut, 26 de manageri romani din industria hoteliera s-au inscris la cursurile de master ale Fundatiei Regale de Management al Ospitalitatii in cooperare cu Ecole hoteliere de Lausanne (EHL), din Elvetia, cea mai titrata universitate de profil din Europa. La un an distanta, absolventii isi doresc promovari, salarii mai mari si asteapta propuneri din partea companiilor hoteliere. Si nu numai.
"Am caStigat o noua atitudine, experienta si mi-am schimbat gandirea. Acum sunt deschisa atat la oportunitatile de promovare din cadrul companiei, cat si la ofertele alternative, venite din partea altor companii. Nu cred ca faptul ca firma mi-a platit scoala ma leaga pentru totdeauna de ea", spune Carmina Gal, director de marketing si vanzari la Ana Hotels Poiana Brasov.
Pentru 90% dintre participanti insa, cursurile au fost platite de companiile la care lucreaza, iar acum se simt obligati fata de acestia. Mai mult, pentru multi dintre ei, participarea la cursurile predate de profesorii de la Lausanne a insemnat de la inceput promisiunea unei promovari in cadrul companiei care i-a sponsorizat.
"Eu o sa lucrez tot in cadrul companiei, ca director al unui hotel care nu este construit inca. Sincer, simt ca am o obligatie morala fata de compania care mi-a dat aceasta sansa. Iar daca o companie a fost suficient de deschisa ca sa imi ofere aceasta posibilitate, sunt convinsa ca va fi deschisa si la sustinerea dezvoltarii mele in continuare", explica Arina Harangus, care lureaza pe o pozitie de middle management la hotelul Coroana Cocosului din Predeal.
Ray Iunius, director adjunct al scolii hoteliere de la Lausanne, prezent la Bucuresti cu ocazia ceremoniei de absolvire a primei promotii romanesti, spune ca scoala de ospitalitate nu te pregateste numai pentru un job in turism, ci ofera oportunitati interesante si deschidere catre orice in