Joia trecuta, pe la miezul noptii, doi bolizi, unul incarcat cu ciment si altul cu fier vechi, s-au ciocnit aproape de Mircea Voda, iar doi oameni, soferii, au murit pe loc. Autocisterna avea cam 20 de tone de ciment, iar autotrenul, tot atata fier vechi. Cu putin noroc, coliziunea, a facut doar doua victime. Si nu vorbim azi de o catastrofa, ci doar de doi morti: unul vinovat si altul nevinovat. Se pare ca vinovatul este conducatorul cisternei, care a adormit la volan, iar masina lui, in viteza, a izbit in plin tirul. Nenorocirea nu este nici prima de acest gen si nici nu va fi ultima. Vinovatul s-a gasit si este, ca intotdeauna, mortul. Oare numai el? Aceasta este intrebarea care ar trebui sa-i framante pe toti. Si aici ar trebui sa se gandeasca mai mult politia, Ministerul Transporturilor, autoritatile rutiere, dar si operatorii de transporturi marfa si calatori. Pentru ca ar fi fost un adevarat masacru daca pe sosea atunci ar fi fost, in locul tirului cu fier vechi, un autobuz la o ora de varf. Sau un autocar cu turisti straini care ar fi venit pe la noi sa ne viziteze mirificele meleaguri. In acest ultim caz, ni s-ar fi dus vestea ca, pe langa turismul estival mai scump ca oriunde, nici soselele nu sunt sigure. Ceea ce nu se poate spune ca nu ar fi adevarat. Dar sa revenim. Dupa ce s-a constatat ca mortul este vinovat, nimeni nu-si mai pune problema daca este posibil ca asa ceva sa se repete. Politia inchide dosarul, magistratii la fel. Dar cu viitorii morti cum ramane? Cine are grija de ei cat inca mai sunt vii? La fel ca si pana acum. Si revin pentru a-i enumera: nici politia rutiera, nici autoritatile in domeniu, nici Ministerul Transporturilor. Dar nici operatorii de transport, acuzati si de soferii lor, dar si de participantii la trafic, de modul in care isi exploateaza angajatii. Toti cei pe care i-am enumerat si care se fac vinovati de tot ce se int