O variantă foarte dificilă, mai ales la ultimul subiect. Elevii cu media 7,00-8,00 la matematică vor reuşi cu greu să rezolve această variantă. Anca Toşa, profesoară de matematică şi directoare a Şcolii „Vasile Alecsandri”, din Bucureşti, le dă acestora o mână de ajutor.
„Primul subiect se poate face, pentru că nu necesită decât noţiuni de bază din partea candidaţilor. La subiectul al doilea, lucrurile sunt un pic mai grele. La subpunctul 10 este o mică chichiţă: copilul trebui să înmulţească cu -1 şi să schimbe semnul inegalităţii. La 11 trebuie să cunoască ce înseamnă un sfert, iar la 12 să ştie ce este o secţiune axială şi să aplice Teorema lui Pitagora. Aceste două subiecte i-ar putea asigura nota 5,40 elevului, doar dacă acesta va rezolva fără greşeală cele 12 puncte.
La subiectul al treilea, trebuie să se cunoască definiţia probabilităţii, iar punctul b nu este la îndemâna tuturor, pentru că elevii trebuie să facă un raţionament neobişnuit pentru ei. Trebuie să citească atent enunţul, nu din două în două cuvinte, aşa cum fac de obicei. De regulă, ei sunt obişnuiţi cu sisteme şi ecuaţii, aici trebuie doar să fie foarte atenţi. La punctul 14, candidaţii trebuie să descompună şi să fie foarte atenţi, altfel nu vor putea să rezolve subpunctul c. Elevul trebuie să arate că şi numărătorul se simplifică prin 2.
Problema 15 este foarte dificilă, pentru că toţi se aşteaptă la o formulă, dar trebuie să arate că o dreaptă este perpendiculară pe un plan, că două drepte pot fi perpendiculare şi trebuie să calculeze distanţa de la un punct la o dreaptă. Mulţi candidaţi cu media 7-8 nu vor reuşi pentru că nu au o viziune în spaţiu. În primul rând, ei trebuie să facă desenul şi să reţină că punctul va fi în afara figurii. Subpunctul c se poate calcula, iar la d trebuie aplicată reciproca Teoremei lui Pitagora. Subpunctele acestei probleme nu au legăt