Reprezentantii industriei telecom sustin ca vor trece ani buni pana cand va fi posibila mult anticipata fuziune dintre retelele de telefonie fixa si cele de telefonie mobila, scrie presa internationala. Operatorii au probleme in a gasi clienti pentru pachetele combinate care ofera servicii de telefonie fixa si mobila, deoarece acestea sunt greu de implementat si nu pot pune la dispozitia consumatorilor o gama larga de telefoane, au declarat directori ai industriei care au participat in Amsterdam la o conferinta pe tema convergentei telecom.
Anul acesta, Deutsche Telekom a renuntat la dispozitivul T-One, pe care clientii il puteau folosi ca pe telefon fix atunci cand erau acasa, respectiv ca pe un telefon mobil in deplasare. Produsul a atras doar cateva mii de consumatori.
Jacques Veyrat, directorul executiv al operatorului francez Neuf Cegetel, a precizat ca numarul total de abonati ai serviciului fix-mobil oferit de companie reprezinta doar o mica parte din totalul de 150.000 de clienti.
Multi operatori considera aceste servicii ca pe o simpla metoda de a oferi clientilor acces la linia de telefonie fixa si sunt reticenti in a oferi servicii aditionale care functioneaza pe mai multe dispozitive si retele.
"Nu oferim nimic mai mult decat reduceri de pret", a declarat Sebastiao Riberiro de la Brasil Telecom. Adevarata convergenta arata altfel, considera Michel van Veen, director de dezvoltare a afacerilor pentru Cable & Wireless, al doilea mare operator din Marea Britanie.
"Fiul meu se joaca, foloseste programe de mesagerie instantanee si videotelefonie. Nu prea il intereseaza diferenta intre PC, laptop sau dispozitiv mobil. El vrea sa foloseasca aceste servicii si nu intelege de ce unul dintre ele poate functiona numai pe un dispozitiv, iar altul pe un dispozitiv diferit", a spus van Veen, adaugand: "Aceasta este convergenta adevarata, d