Leasingul auto este, in mentalitatea generala, o solutie pentru firme si mai putin pentru omul de rind. Ratele sint mari, iar de la inceputul anului cheltuielile sint suportate integral de catre catre client.
Leasing, de la 900 de euro pe familie
Clujenii au mai multe optiuni pentru achizitionarea unui nou autoturism
Specialistii spun ca aceasta crestere se datoreaza mai ales faptului ca piata auto a fost „lovita“ de noile tarife la taxa de prima inmatriculare. „Aceasta taxa se plateste oricum. In aceste conditii, cred ca putinii clienti foarte hotariti si care au si ceva bani sau au venituri suficiente s-au orientat pina la urma spre leasing.
Personal, din cit pot eu compara cu anul trecut, vinzarile pe auto ramin mici, cu cel putin 30% mai mici decit in aceeasi perioada a anului trecut“, spune Dorin Tomcea, dealer auto si agent de vinzari pe sisteme de creditare in leasing.
El spune ca, raportat la cosul zilnic, o familie ar trebui sa aiba venituri cel putin duble fata de salariul mediu national pentru a putea sustine rata de leasing si toate celelalte cheltuieli, dar nu mai mic de 800-900 de euro/luna per familie.
Crestere artificiala
Potrivit statisticilor, anul trecut, 15% din totalul finantarilor acordate de membrii Asociatiei de Leasing din Romania au vizat persoanele fizice si cele mai multe dintre ele au vizat achizitionarea unei masini. „Sint si companii de leasing care nu fac parte din Asociatie.
Oamenii cer garantii, pentru ca nu putine au fost cazurile cind societatea de leasing cerea un avans, promitind o masina, lua banii, dar masina nu mai aparea. Cu toate acestea, sint inca societati de finantare, cu capital strain si sedii principale in tari ca Italia sau Belgia, care in continuare acorda creditari in sistem de leasing pentru cumpararea unei masini.
Ei