- Cultural - nr. 107 / 5 Iunie, 2007 Scena
Festivalul International de Teatru de la Sibiu, editia a XIV-a In perioada 24 mai _ 3 iulie 2007, Capitala Culturala Europeana a fost gazda celui mai mare Festival de Teatru din tara si al treilea ca marime din Europa. Imi pun intrebarea ce anume face un festival de teatru sa fie catalogat peste tot in presa drept unul "mare"? Probabil cei mai multi se refera la numarul impresionant de participanti, la diversitatea activitatilor desfasurate, la insusi "pulsul" festivalului. Mai exista insa un alt aspect care trebuie luat in calcul in momentul "cantaririi" unui festival, si anume calitatea (si aici ma refer atat la calitatea unor spectacole, cat si la cea legata de organizare). Anul acesta s-au desfasurat foarte multe activitati mai mult sau mai putin culturale, "artistice", insa ma voi opri strict asupra celor cu un caracter cultural _ teatral. Astfel, din unsprezece zile in care se puteau viziona spectacole de teatru, retinem urmatoarele titluri: Nasul, directia de scena Alexandru Dabija, Teatrul National "Radu Stanca", Sibiu; Pescarusul, regia Andrei Serban, Un tramvai numit Popescu, regia Gavril Pinte, Purificare, regia Andrei Serban, Vremea dragostei, vremea mortii, regia Radu Alexandru Nica, Inimi cicatrizate, regia Radu Afrim, Othello, regia Andryi Zholdak, Nazdravaniile Occidentului, regia Bocsardi Laszlo, Vinerea Lunga, regia Tompa Gabor, Unchiul Vanea, Chiten Company(JP), Trilogia evreiasca, regia Mihai Maniutiu, Don Juan in Soho, regia Andrei Serban, Antigona, Vortex Theatre Companz (SUA). Privind in ansamblu intregul Festival, am realizat faptul ca un nume se repeta de suspect de multe ori si anume cel al controversatului regizor Andrei Serban; probabil un sfert din spectacolele jucate ii poarta semnatura. Ma voi referi doar la prea mult discutatul spectacol Purificare, de Sarah Kane. Ce reprezinta de fapt