Citibank a dezvoltat o solutie de debit direct interbancar pentru companii, care faciliteaza incasarea facturilor de la clientii debitori. Solutia, utilizata deja de Lafarge Ciment, permite diminuarea costurilor de administrare a proceselor de incasare si reconciliere a creantelor.
"Incasarea facturilor prin intermediul debitului direct este de cateva ori mai ieftina pentru companii decat incasarile prin metodele traditionale, cum ar fi cecurile sau biletele la ordin", spune Daniel Stancu, director cash management in Citibank. Lafarge a fost primul client al bancii care a apelat la debitul direct corporate to corporate, iar Citi incearca acum sa convinga si alte companii.
Prin intermediul debitului direct interbancar companiile pot sa incaseze in mod automat creante din conturile debitorilor deschise la alte banci din Romania. Sistemul pastreaza o evidenta a incasarilor si a refuzurilor de plata a facturilor, care permite ulterior programarea fluxului de numerar.
Citibank a introdus la sfarsitul lui 2005 un serviciu similar, de debit direct interbancar, pentru clientii individuali, care faciliteaza plata facturilor emise de furnizorii de utilitati. Desi solutia de debit direct este oferita de majoritatea bancilor de top de pe piata de retail, clientii sunt inca reticenti in a o utiliza. Citi a realizat la inceputul lui 2006 prima tranzactie de debit direct catre o alta banca din sistemul electronic de plati.
"Utilizarea serviciilor de debit direct interbancar de catre clientii individuali ramane mult sub asteptari. Aceasta deoarece numarul bancilor participante la acest sistem este inca redus, iar pe de alta parte companiile care utilizeaza aceasta metoda de incasare au un dezavantaj la nivelul costurilor, intrucat trebuie sa suporte comisioanele de procesare a operatiunilor", spune Stancu.
Multe companii prefera sa apeleze la debitul di