Lanturile internationale de hoteluri sunt interesate de obtinerea unor pozitii puternice pe piata locala a hotelurilor, Bucurestiul fiind inca atractiv si prezentand un mare potential de dezvoltare in comparatie cu alte orase din Europa Centrala si de Est.
Un studiu realizat de specialistii de la CB Richard Ellis releva faptul ca in urmatorii 10 ani cererea de facilitati pentru turism si calatorii va creste in Romania cu un procent anual real de 7,9%, urmand sa atinga 14,11 miliarde de dolari, potrivit datelor World Travel&Tourism Council.
Piata locala este dominata de hoteluri de 3 si 4 stele, acestea reprezentand aproximativ 66% din totalul facilitatilor hoteliere existente. Hotelurile de lux sunt reprezentate de numai sase hoteluri de 5 stele, care insumeaza in jur de 1.467 camere disponibile. Potrivit Ghidului Hotelurilor editat in 2005 si 2006 de catre Autoritatea Nationala pentru Turism, numarul total de hoteluri inregistrat in Bucuresti in trimestrul 3 al anului 2006 era de 87 unitati, in comparatie cu 61 unitati inregistrate in trimestrul 3 al anului 2004. Numarul de camere disponibile a crescut cu aproximativ 22% in perioada 2004-2006, ajungand la 6.400. Cele mai mari unitati hoteliere din Bucuresti sunt Hotelul Intercontinental (cu 423 camere, din care 283 sunt disponibile, restul aflandu-se in proces de renovare la ora actuala), Marriott Grand Hotel (402 camere) si noul proiect Hotel Phoenicia (348 camere).
Majoritatea turistilor care vin in Bucuresti e reprezentata de oameni de afaceri. Se estimeaza ca in 2006 turismul de afaceri a reprezentat 75-80% din totalul sosirilor. Ca urmare, cererea inregistreaza variatii sezoniere, cu niveluri scazute de ocupare in weekend-uri si in perioadele iulie - august si decembrie - februarie. Potrivit Institutului National de Statistica, in prima jumatate a lui 2006 s-a inregistrat un numar de 228.718 vi