Victoria lui Cristian Mungiu la festivalul de la Cannes, cu premiera - istorică pentru noi - a unui Palme d’Or, ar putea face ca filmul său, „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile“, să fie cel mai mare succes de box-office înregistrat în străinătate de către o producţie românească. „14:05 Germania, vândut. 16:30 Japonezii încă rezistă. 19:20 SUA, vândut. 20:49 Cred că batem recordul.“ Pe 22 mai, cu cinci zile înaintea ceremoniei de acordare a
Victoria lui Cristian Mungiu la festivalul de la Cannes, cu premiera - istorică pentru noi - a unui Palme d’Or, ar putea face ca filmul său, „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile“, să fie cel mai mare succes de box-office înregistrat în străinătate de către o producţie românească.
„14:05 Germania, vândut. 16:30 Japonezii încă rezistă. 19:20 SUA, vândut. 20:49 Cred că batem recordul.“ Pe 22 mai, cu cinci zile înaintea ceremoniei de acordare a premiilor, Cristian Mungiu primea SMS-uri entuziaste de la agenţii săi de vânzări, oficialii companiei franceze Wild Bunch. Filmul cineastului român era deja un succes, cel puţin din punctul de vedere al interesului distribuitorilor. Premiul cel mare a fost lovitura de graţie.
La sfârşitul săptămânii trecute, filmul lui Mungiu fusese deja contractat pentru distribuţie într-un număr impresionant de pieţe. „Filmul a fost vândut în toate teritoriile (pieţele de distribuţie - n.r.), în afară de Ungaria, Malaysia şi Filipine“, spune Vincent Maraval, directorul de vânzări internaţionale al companiei Wild Bunch, contactat de „Capital“. „Este vorba de aproximativ 60 de teritorii.“
Bugetul filmului a fost de 700.000 de euro - peste estimarea iniţială. Pe parcurs, Mungiu a fost forţat să îşi reducă costurile. Din fericire, nu a fost obligat să facă modificări în scenariu pentru a se menţine în limitele impuse de buget.