România este a doua ţară est-europeană după Polonia şi a noua din Europa, din punctul de vedere al dezvoltării spaţiilor comerciale, potrivit unui raport Cushman&Wakefield. În ciuda scăderii randamentelor, sectorul de birouri înregistrează o creştere dinamică în Bucureşti şi ceva mai timidă în provincie. Evoluţia ascendentă a puterii de cumpărare a determinat o atenţie sporită a marilor developeri de spaţii comerciale, aproape fiecare oraş cu peste 50.000 de
România este a doua ţară est-europeană după Polonia şi a noua din Europa, din punctul de vedere al dezvoltării spaţiilor comerciale, potrivit unui raport Cushman&Wakefield. În ciuda scăderii randamentelor, sectorul de birouri înregistrează o creştere dinamică în Bucureşti şi ceva mai timidă în provincie.
Evoluţia ascendentă a puterii de cumpărare a determinat o atenţie sporită a marilor developeri de spaţii comerciale, aproape fiecare oraş cu peste 50.000 de locuitori fiind o destinaţie pentru astfel de proiecte. Conform analiştilor, România va recupera în doi-trei ani diferenţa existentă, în prezent, faţă de ţări ca Polonia, Ungaria sau Cehia. Capitala înregistrează un deficit de spaţii comerciale, comparativ cu media din UE. Astfel, la începutul acestui an, în Bucureşti existau 0,07 mp de asemenea spaţii pe cap de locuitor, în timp ce media UE este de 0,176 mp/locuitor. Însă în 2008 şi 2009, când totalul suprafeţelor spaţiilor comerciale va depăşi un milion de metri pătraţi, acest raport se va ameliora semnificativ. Nu mai puţin de 11 mari proiecte comerciale, cu termen de finalizare în următorii doi ani, sunt anunţate sau deja în lucru în Capitală. Provincia este şi ea atent monitorizată de investitori, unii dintre aceştia abandonând Bucureştiul pentru dezvoltări exclusiv în oraşele din ţară. „Nu cred că piaţa se va umple atât de repede cum se preconizează. În mo