» Din iunie pana in octombrie, operatorii marilor linii maritime de transport containerizat aplica o "taxa de sezon de varf."
» China este destinatia cu cea mai mare crestere de trafic.
Tot mai multe companii maritime cu sediul in Portul Constanta au dezvoltat linii de transport maritim cu tari din Asia, in special China. Companii precum Maersk, MSC, CMA CGM Romania, China Sipping Agency, Economu Int. si HUB Dacia se lupta pentru suprematia in domeniu, prin agenturarea mai multor linii de navigatie. Piata are nevoie de cat mai multe linii directe, pentru ca traficul dintre cele doua tari cunoaste cresteri extrem de importante.
Pe aceasta ruta sunt folosite vapoare de peste 5.000 de TEU-uri (containere de 6,096 metri lungime, 39 metri cubi capacitate). Intr-un astfel de container incape aproape orice. Cristian Lascu, liner manager, spune ca cele mai importate marfuri din China sunt bicicletele si componentele de bicicleta (sute de containere sosesc lunar, acesta fiind ansamblate in Romania si vandute in intreaga Europa), ATV-urile. Paleta marfurilor care este adusa in tara este insa, practic, nelimitata.
Acesta spune ca volumele de trafic in acest an sunt sensibil mai mari decat cele de anul trecut.
"Pana la mijlocul lunii iunie nu mai putem onora nici o comanda, pentru ca lucram la capaciate maxima", a precizat Cristian Lascu. si, pentru ca piata este dictata de cerere si ofera, din iunie pana in octombrie agentii de linie solicita o asa-numita "taxa de varf de sezon".
Cu toate acestea, importatorii nu par deranjati de cheltuiala: numarul containerelor care ajung lunar in Romania, numai din China, este de peste 4.000. z
CONSECINTE
» Repede si ieftin
Transportul marfurilor pe mare cu ajutorul containerelor este cea mai ieftina modalitate inventata pana acum. Relatia directa intre China si Romania