În ultimii trei ani, piaţa retailului online s-a dublat în fiecare an. Vânzările de electronice, electrocasnice, dar mai ales de produse IT&C prin intermediul magazinelor virtuale au devenit o ameninţare serioasă la adresa comercianţilor clasici, care s-au decis să contraatace. Comerţul online a fost tratat până acum de marii retaileri mai mult ca o anexă, un suport pentru vânzările din magazine, iar site-urile acestora semănau – iar la unii seamănă şi acum &nda
În ultimii trei ani, piaţa retailului online s-a dublat în fiecare an. Vânzările de electronice, electrocasnice, dar mai ales de produse IT&C prin intermediul magazinelor virtuale au devenit o ameninţare serioasă la adresa comercianţilor clasici, care s-au decis să contraatace.
Comerţul online a fost tratat până acum de marii retaileri mai mult ca o anexă, un suport pentru vânzările din magazine, iar site-urile acestora semănau – iar la unii seamănă şi acum – mai mult cu nişte cataloage online decât cu un magazin virtual.
În schimb, cei care au intuit potenţialul unei astfel de afaceri culeg acum roadele, măsurate în cifre de afaceri care au depăşit, în unele cazuri, pragul de zece milioane de euro şi cresc cu 100% pe an. Începută în 2001, afacerea eMag, cel mai mare magazin virtual de produse IT&C, a ajuns anul trecut la vânzări de 35 de milioane de euro, iar pentru acest an se aşteaptă la o cifră de afaceri de 70 de milioane. „eMag este la ora actuală partenerul HP cu cea mai mare creştere dintre toţi cei peste 2.000 de parteneri preferaţi ai noştri din Europa. De aceea, a primit titlul de fast growing prefered partner“, spune Radu Enache, directorul general al HP România.
Evident, volumele de vânzări realizate de magazinele online româneşti nu sunt comparabile încă cu cele realizate pe plan interna