Podul de la Gradistea (Foto: Romania Libera)
Zeci de poduri rutiere si de cale ferata sunt impracticabile de mai bine de doi ani de zile, chiar daca Banca Europeana de Investitii (BEI) a asigurat cofinantarea reabilitarii lor. In tot acest timp, statul roman, care trebuia sa completeze fondurile, nu a alocat suficienti bani acestui proiect.
Dincolo de implicatiile la nivel national, constand in calvarul soferilor nevoiti sa ocoleasca zeci de kilometri, situatia are si repercusiuni internationale.
Implicatii internationale
Ministerul bulgar al Transporturilor a transmis recent institutiei similare din Romania ingrijorarea sa referitoare la intarzierea reabilitarii podului feroviar de la Gradistea.
"Podul se afla pe coridorul pan-european IX, iar faptul ca el nu este functional de doi ani de zile ingreuneaza serios traficul, atat cel de calatori, cat si cel de marfa", ne-a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
Traficul feroviar de la Bucuresti la Giurgiu este redirijat pe la Videle, ceea ce provoaca o intarziere medie de 65 de minute si, evident, o crestere a costurilor, in special pentru operatorii de marfa.
Astfel, drumul cu trenul de la Bucuresti la Giurgiu, pe 65 km, dureaza aproape doua ore, punand la grea incercare atat nervii pasagerilor din trenurile de calatori, cat si buzunarele celor nevoiti sa-si transporte marfurile pe calea ferata.
"Aici, problema a fost ca oficialii CFR SA nu s-au putut hotari daca sa repare podul vechi sau sa finalizeze constructia celui nou. Le-am sugerat a doua varianta", a mai spus ministrul. Potrivit lui Orban, lucrarile vor incepe in acest an si ar trebui finalizate pana la data de 1 septembrie 2008.
Se va apela la Fondul de Dezvoltare
In momentul de fata, specialistii Ministerului Transporturilor au pregatit un proi