EFG Eurobank Leasing, institutie financiara nebancara detinuta de grupul financiar elen EFG, a finantat pe primele patru luni ale acestui an bunuri in valoare de 48 mil. euro, cu 152% mai mult decat in aceeasi perioada din 2006.
"Cresterea se explica atat prin strategia de dezvoltare adoptata, cat si prin spiritul proactiv si produsele inovative. Asfel, EFG s-a orientat inca de la inceput pe segmentul de clientela de companii medii si mari, ajungand la ora actuala la un portofoliu de 700 de clienti, din care peste jumatate sunt companii cu cifre de afaceri mai mari de 3 milioane de euro", a declarat pentru ZF Sorin Manolescu, director general al EFG Eurobank Leasing.
Un alt element care a contribuit la cresterea companiei peste ritmul pietei, de 32% estimat pentru anul acesta, a fost orientarea catre sectoarele cu potential ridicat de dezvoltare cum ar fi cel industrial, al constructiilor si imobiliar.
"Cu toate acestea, activele finantate sunt din cele mai diverse, incepand de la vehicule de toate tipurile pana la echipamente industriale, de constructii, medicale, hi-tech si multe altele", a adaugat Manolescu.
Din totalul activelor finantate de EFG Eurobank Leasing, o pondere de 57% a fost reprezentata de segmentul vehiculelor (din care peste 62% sunt vehicule comerciale sau utilizate in constructii), 28% de echipamente, iar 15% de leasingul imobiliar.
"Cresterile cele mai semnificative au fost inregistrate pe sectorul de echipamente si imobiliar, ca urmare a colaborarii cu importatori de renume prezenti pe piata din Romania, precum si a lansarii unui produs imobiliar cu durata de finantare de pana la 20 de ani, unic pe piata locala", a explicat Manolescu.
Evolutia EFG Eurobank Leasing urmeaza tendinta generala a pietei de orientare spre leasing de echipamente si imobiliar in defavoarea celui auto. Astfel, finantarile pentru